Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Činnost školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivní podpory žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Sejkorová, Soňa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na základní škole, zaměřené na reedukační podporu žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zaměřuje na vymezení profese školního speciálního pedagoga, jejího legislativního vymezení a kvalifikací. Popsány jsou činnosti školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, inkluzivní vzdělávání a postupy pro jeho realizaci na základních školách. Vymezeny jsou jednotlivé činnosti školního speciálního pedagoga, spadající do kompetencí vyplývající z profese, se zaměřením na reedukační postupy u žáků se specifickými poruchami učení, konkrétněji u žáků s dyslexií. V praktické části se formou empirického výzkumu zabývala tvorbou reedukačního postupu inspirovaného u metod užívaných pro rozvoj kognitivních funkcí osob se zdravotním postižením, především u osob se sluchovým a zrakovým postižením. Porovnáním pretestu a posttesu kognitivních funkcí pomocí nestandardizovaného testu, vytvořeného pro výzkum, byla zjišťována efektivnost nastaveného reedukačního opatření. Výzkum má pomoci školním speciálním pedagogům, ulehčit jim plánování hodin předmětu speciálně pedagogické péče a poukázat na možnosti, které se jim nabízí pro výběr stimulačních metod práce se žáky s dyslexií. KLÍČOVÁ SLOVA školní speciální pedagog, základní...
Analýza pracovní pozice školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu v okrese České Budějovice
MORAVCOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá pracovní pozicí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu v okrese České Budějovice. Teoretická část je členěna na pět kapitol, jež obsahují teoretický základ spojený se zpracovanou problematikou. Tato část popisuje vzdělávání žáků se speciálními potřebami a podpůrná opatření. Další kapitoly se věnují například školnímu poradenskému systému a pracovní pozici školního speciálního pedagoga. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, kdy pomocí dotazníkového šetření došlo ke zjištění základních identifikačních údajů, týkajících se sledované pozice pedagogického pracovníka. Další šetření výzkumu je na podkladě kvalitativní metody, kdy dochází pomocí polostrukturovaných rozhovorů k získání odpovědí na výzkumné otázky. Diplomová práce poukazuje na pracovní pozici školního speciálního pedagoga. Popisuje jeho reálnou pracovní náplň v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Dále se zaměřuje na podobu subjektivního vnímání pracovní kompetentnosti školního speciálního pedagoga a na to, jaká je představa školních speciálních pedagogů o jejich dalším profesním směřování. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že v okrese České Budějovice je 15 školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu, kdy tuto pozici vykonávají pouze ženy. Jedná se o zkušenější školní speciální pedagogy. Dále bylo zjištěno, že pozice školního speciálního pedagoga bude dle dotazovaných stále více žádaná.
Role speciálního pedagoga na základní škole
DOUBKOVÁ, Lucie
Předkládaná bakalářská práce je věnována tématu školní speciální pedagog přímo z pohledu školních speciálních pedagogů působících na základní škole. Cílem práce bylo popsat roli speciálního pedagoga na základní škole, zanalyzovat jeho náplň práce a popsat postavení speciálního pedagoga v pedagogickém týmu na základní škole. K dosažení cíle práce byl použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Byly stanoveny 3 výzkumné otázky, které byly zaměřeny na činnosti, které vykonává speciální pedagog, na cílovou skupinu, se kterou pracuje a na pozici, kterou zaujímá v pedagogickém týmu. Výzkumný vzorek tvořili speciální pedagogové působící na základních školách v Plzni a Praze. Rozhovor byl uskutečněn s celkem 7 informanty. Získané informace byly vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a prezentovány formou kategorizace dat. Z výsledků výzkumu vyplývá, že role školních speciálních pedagogů na základních školách je z jejich strany i ze strany ostatních členů pedagogického týmu vnímána jako přínosná, mnohdy až nepostradatelná. Získané informace od informantů se z velké části shodují s odbornou literaturou a legislativou týkající se speciálních pedagogů. Rozhovory s informanty pomohly nahlédnout hlouběji do činností, které speciální pedagogové na základní škole vykonávají a s jakými problémy se během své práce potýkají. Výsledky této práce mohou přinést důležité informace o této pozici studentům, kteří by se chtěli stát školním speciálním pedagogem. Dále tato práce může být užitečná pro veřejnost, která se dozví více o roli školního speciálního pedagoga, získá náhled do jeho činností a může jim nastínit možnosti, které se jim naskytují, pokud na jejich základní škole tato pozice zřízená je.
Podpora žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni vybrané základní školy
Součková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory žáků se specifickými poruchami učení na vybrané základní škole. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení pojmů specifických poruch učení, jejich etiologii, vymezení jednotlivých typů poruch učení, diagnostiku a možnosti jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Zaměřuje se na osobnost žáka s SPU, na jeho edukaci a typy učebních preferencí. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na realizaci podpory žáků s SPU, které bylo uskutečněno na Základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, pozorováním a dotazníkovým šetřením. V závěru diplomové práce jsou zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se podpory a motivace žáků s SPU na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, školní speciální pedagog, podpůrná opatření, edukace, poradenský systém, speciálně-pedagogické metody
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
Práce speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
Čechová, Julie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se týká profese školního speciálního pedagoga na běžné základní škole a jeho fungování ve prospěch žáků s výukovými obtížemi. V teoretické části práce jsou popsány skupiny žáků, s nimiž školní speciální pedagog pracuje, a způsoby práce s nimi, dále možnosti spolupráce s dalšími partnery (pedagogickými pracovníky, odborníky a institucemi mimo školu a rodiči žáků) při podpoře těchto žáků a třístupňový model péče o žáky s rizikovým školním vývojem. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak nahlížejí na svoji profesi sami školní speciální pedagogové působící v základních školách v Praze KLÍČOVÁ SLOVA: Školní speciální pedagog, školní poradenské pracoviště, třístupňový model péče, speciální vzdělávací potřeby, prevence, diagnostika, intervence
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních odborných škol
Mücková, Petra
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na poradenský systém v České republice a jeho využívání žáky středních odborných škol. Bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána stručná historie poradenského systému v České republice, dále související legislativa vztahující se k jednotlivým složkám poradenského systému – školním poradenským pracovištím a školním poradenským zařízením. Následující kapitoly jsou věnovány popisu školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení a poskytovaným službám. Metodami zpracování teoretické části jsou studium tištěných a elektronických zdrojů, analýza, srovnání zjištěných poznatků a syntéza. V praktické části práce jsem provedla průzkum, jehož cílem bylo zjistit informovanost žáků o nabídce poradenských služeb, míru a důvody jejich využívání a spokojenost žáků s poskytnutými službami. Průzkum proběhl na Střední škole hotelové a služeb Kroměříž a respondenty byli žáci učňovských oborů. Data jsem zpracovala za použití tabulkového procesoru Microsoft Excel. Právní doložka: Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem práci Poradenský systém v ČR a jeho využívání žáky středních od-borných škol vypracoval/a samostatně a veškeré použité prameny a informace uvádím v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování závěrečných prací. Prohlašuji, že tištěná podoba závěrečné práce a elektronická podoba závěrečné práce zveřejněná v aplikaci Závěrečné práce v Univerzitním informačním systému je identická. Jsem si vědom/a, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (sub-jektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše. V Brně dne 24. 5. 2019 Podpis 
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Hanslová, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na běžné základní škole. Zajímá se o jeho pozici a roli ve škole, kompetence či náplň práce, i o to jak se k jeho působení na škole staví ostatní pedagogičtí pracovníci. V teoretické části práce je vymezeno legislativní ukotvení profese "speciální pedagog" a celého systému vzdělávání, dále práce charakterizuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a přibližuje jejich podpůrná opatření, která jsou těmto žákům oporou v současném společném vzdělávání. Vymezuje metody a formy práce, které jsou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nejvhodnější. Práce také poskytuje vhled do poradenského systému a jeho specifik s důrazem na fungování školského poradenského pracoviště. Empirická část práce je složena ze smíšeného výzkumu. Je postavena na vyhodnocení dotazníkového šetření, které zkoumá názory pedagogů na práci školského poradenského pracoviště a především názory na pozici speciálního pedagoga ve škole. Dotazníky byly rozdány pedagogům a asistentům pedagoga a ptaly se jich, jaké přínosy a nedostatky vidí v práci školního speciálního pedagoga, jak podle jejich názoru pracuje s žáky, jejich rodiči a ostatními pedagogy. Dotazníkové šetření doplňuje rozhovor se speciální pedagožkou, který nabízí na sledovanou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.